Friluftsland på nettet
Friluftslands ambitiøse hjemmeside åbnede i sidste årtusinde - men det holdt hårdt! Faktisk blev siden åbnet for offentligheden d. 31. december 1999 kl. 20! Ambitionen var, og er, at videreføre de gode traditioner fra de fysiske butikker om seriøs vejledning og stilen er derfor teksttung med mulighed for at fordybe sig i detaljen, for den der har interessen. Med hjemmesiden og e-mail nyhedsbrevene har vi fået mulighed for nemt at sprede budskabet om noget af alt det, der foregår ”udenom” butikkerne: Foredrag, ekspeditioner, sponsorater, events etc. Samtidig har også de, der bor langt fra en af vores butikker fået mulighed for at handle. Hjemmesiden gør således friluftsmennesker i stand til at læse mere om produkterne ”hjemmefra”, men med tiden har den også fået en salgsmæssig betydning, selvstændigt eller i forlængelse af et butiksbesøg, hvor man ikke rigtigt kunne beslutte sig.
I de senere år, har vi yderligere prioriteret hjemmesiden, ikke mindst med vores blog. Bloggen er dog ikke kun en almindelig blogside, med lidt nyheder i kronologisk rækkefølge. Vi har udvidet den til at være et lille friluftsunivers, hvor man kan finde pakkelister, udstyrsguide, aktivitetsguide, inspiration til ture og meget andet. Se den på
www.friluftsland.dk/blog/En del af en større familie
Efter at have været i privat eje siden starten i 1980, blev Friluftsland i 2017 en del af Fenix Outdoor AB. Fenix Outdoor er noteret på børsen i Stockholm, og ejer andre kendte friluftskæder som Globetrotter i Tyskland og Naturkompaniet i Sverige, foruden friluftsmærker som bl.a. Fjällräven, Hanwag og Primus. For os i Friluftsland var dette gode nyheder – vi har fået en stærkere spiller i ryggen, og kan forsætte vores vækst og hjælpe endnu flere danskere med at få gode oplevelser i naturen.
Friluftsland - Godt udstyr, bedre oplevelser!
Fra en start som en lille grim ælling har Friluftsland, på sit eget begrænsede felt, vokset sig stor og fremstår således i dag som den absolut førende kæde på markedet for friluftsudstyr. Vi lægger vægt på, at de ekspedienter, vores kunder møder, har ”prøvet det selv”, holder af naturen og derfor er i stand til at sikre, at kunderne får det rigtige udstyr til deres behov. Vores rødder stammer således fra tiden før betjening gik af mode, og det præger vores forretning. Samtidig ved vi, at det forkerte udstyr kan ødelægge en ellers lovende tur, så vi gør hvad vi kan for at sikre, at det ikke sker. Vi sammenfatter det i mottoet:
Godt udstyr, bedre oplevelser!